• Website
Geen resultaten gevonden.

Remeha wijzigt haar administratieve gegevens.

Al tientallen jaren is Remeha NV actief op de Belgische markt, als dochteronderneming van Remeha BV. Het hoofdkantoor van Remeha is gevestigd in Apeldoorn (Nederland). Per 01-01-2025 zullen Remeha België en Remeha Nederland verder integreren tot één Benelux-organisatie. Na de centralisatie van onze magazijnen zorgt deze verdere integratie ervoor dat wij binnen de hele Benelux onze krachten bundelen, kennis delen en processen en systemen harmoniseren. Deze wijziging heeft als doel om u als klant van de beste dienstverlening te voorzien.

Wijziging administratieve gegevens
Door de samenvloeiing van Belgische en Nederlandse organisatie wordt per 1 januari 2025 de financiële administratie vanuit Remeha BV georganiseerd. Dit vraagt een wijziging van de Remeha bedrijfs- en bankgegevens in uw systemen. Ten aanzien van contactpersonen, mailadressen en telefoonnummers is er geen enkele wijziging, u kunt voor al uw vragen nog steeds terecht bij uw gekende contactpersonen en accountmanager.

In onderstaand overzicht staan de nieuwe administratieve gegevens. Mocht u nog vragen hebben over deze specifieke wijziging, dan kunt u altijd terecht bij uw accountmanager of ons contact center per telefoon 03 355 29 65 of per mail contact@remeha.be.  Via onderstaand overzicht zijn de meest gestelde vragen eenvoudig te vinden.

 

Administratieve aanpassingen

Leveranciersgegevens
Remeha BV
Marchantstraat 55
7332 AZ Apeldoorn
Nederland

Nieuw NL BTW-nummer
NL809777186B01

Nieuw Rekeningnummer
IBAN: NL 74 ABNA 0437 0724 01
BIC: ABNANL2A

Algemeen

Remeha België en Nederland integreren verder tot 1 gezamenlijke Benelux-organisatie. Na de centralisatie van onze magazijnen zorgt de verdere integratie ervoor dat wij binnen de hele Benelux onze krachten bundelen, kennis delen, processen en systemen harmoniseren en optimaliseren zodoende wij u als klant van de beste dienstverlening kunnen voorzien.

Door deze samenvloeiing zal de boekhoudkundige werkwijze anders ingericht worden. Dit betekent dat vanaf 1 januari 2025 de financiële administratie vanuit Remeha BV georganiseerd zal worden.

Deze wijziging heeft als doel om u als klant van de beste dienstverlening te voorzien doordat Remeha België en Nederland verder integreren tot 1 gezamenlijke Benelux-organisatie. Zodoende we binnen de Benelux onze krachten bundelen, kennis delen, processen en systemen harmoniseren en optimaliseren.

Vanaf 1 januari 2025 zal de financiële administratie vanuit Remeha BV georganiseerd zal worden.

Uitvoering en impact

Deze administratieve wijziging vraagt een aanpassing van de Remeha bedrijfs- en bankgegevens in uw systemen.

Neen, contactpersonen, mailadressen en telefoonnummers wijzigen niet, u kunt voor al uw vragen nog steeds terecht bij uw gekende contactpersonen en accountmanager.

Binnen onze algemene verkoopsvoorwaarden en garantievoorwaarden zullen de bedrijfsgegevens wijzigen naar Remeha BV. Het Belgische recht blijft steeds van toepassing. In het kader van deze wijziging verkrijgen onze voorwaarden wel een review en update ten aanzien van de vernieuwde Belgische richtlijnen. U kunt steeds de meest up-to-date versie raadplegen op remeha.be.

Vanaf 1 januari 2025 zijn de huidige garantievoorwaarden (volgens Belgisch recht) en werkwijze nog steeds geldig. U kunt steeds de meest up-to-date versie raadplegen op remeha.be.

Vanaf 1 januari 2025 zijn de huidige omruilvoorwaarden en werkwijze nog steeds geldig. U kunt steeds de meest up-to-date versie raadplegen op remeha.be.

Bestaande klantcontracten en jaarafspraken worden overgedragen naar Remeha BV. Voor deze contracten zijn vanaf 1 januari 2025 dan ook de vernieuwde algemene verkoopsvoorwaarden van toepassing (zie punt hierboven).

Hier zullen de betrokken partijen in komende periode persoonlijk over gecontacteerd worden om dit samen te bespreken en finaliseren.

Vanaf 1 januari 2025 koopt u producten aan bij Remeha BV (Nederland) met ondernemingsnummer NL809777186B0. Dit betreft een intracommunautaire levering en wordt de BTW verlegd.

Intracommunautaire levering betekent de verkoop van een goed of dienst van een btw-plichtige verkoper uit een EU-lidstaat (Nederland) aan een btw-plichtige koper uit een andere EU-lidstaat (België). Bij een dergelijke handeling wordt de btw verlegd, wat betekent dat er geen btw wordt aangerekend op de factuur, maar 0% wordt vermeld. De koper moet de btw betalen en declareren in eigen land.

Deze wijziging heeft inderdaad een impact op de aangifte en bijdrage voor Recupel en Bebat. 

Aangezien de goederen rechtstreeks vanuit het buitenland (Nederland) worden geleverd en gefactureerd, verplaatst de aangifte zich naar de invoerder van de producten in België. 

Concreet betekent dat de volgende in de keten de aangifteverplichting overneemt. Dit zijn dus de groothandels en installateurs (rechtstreekse aankoop). 

Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar volgende websites: 

- https://www.bebat.be/nl/homepage
- https://www.recupel.be/nl
 

Offertes en aankooporders

Lopende offertes via Remeha NV behouden hun geldigheidsduur. Vanaf 1 januari 2025 zullen deze offertes hun uitwerking (aankooporder, uitlevering en facturatie) kennen vanuit Remeha BV.

Nieuwe offertes
Vanaf 1 januari 2025 zal u een offerte via uw gekende accountmanager of contact verkrijgen met de nieuwe leveranciersgegevens van Remeha BV.

Bestaande aankooporders
Bestaande aankooporders met een uitlevering in 2025 zullen automatisch overgezet worden binnen onze systemen van Remeha NV naar Remeha BV. U dient hiervoor zelf niets te ondernemen.

Wijzigingen van bestaande orders
Wenst u na 1 januari 2025 wijzigingen aan een bestaand order door te geven, gelieve dit door te sturen naar onze order support afdeling: order@remeha.be. Deze wijzigingen zullen dan op een correcte wijze in onze systemen opgevoerd worden met de nieuwe administratieve gegevens van Remeha BV.

Nieuwe aankooporders
Vanaf 1 januari 2025 dient u voor een aankooporder op uw bestelbonnen en order aanvragen de leveranciersgegevens van Remeha BV te vermelden. U kunt deze nog steeds sturen naar order@remeha.be.

Leveranciersgegevens
Remeha BV
Marchantstraat 55
7332 AZ Apeldoorn
Nederland

Nieuw NL BTW-nummer
NL809777186B01

Ten aanzien van de EDI-inrichting dienen er wijzigingen doorgevoerd te worden. Onze IT-specialisten zullen in de komende periode omtrent de te nemen acties contact met u opnemen.

Service aanvragen

Bestaande interventies, opstarten of onderhouden
Bestaande afspraken met een uitvoering in 2025 zullen automatisch overgezet worden binnen onze systemen van Remeha NV naar Remeha BV. U dient hiervoor zelf niets te ondernemen.

Nieuwe interventies, opstarten of onderhouden
Deze kunt u eenvoudig via uw gekende werkwijze (vb. Remeha Zone) of via onze website service.remeha.be aanvragen.

Facturatie en creditnota's

De openstaande facturen op 1 januari 2025 dienen vanaf dan betaald te worden op het nieuwe NL-rekeningnummer van Remeha BV.

Nieuw rekeningnummer
IBAN: NL 74 ABNA 0437 0724 01
BIC: ABNANL2A

De klanten met openstaande facturen op 1 januari 2025 zullen nog extra geïnformeerd worden per mail.
Vanaf 1 januari 2025 zullen alle facturen de nieuwe administratieve gegevens omvatten van Remeha BV.

De administratieve aanpassingen

Leveranciersgegevens
Remeha BV
Marchantstraat 55
7332 AZ Apeldoorn
Nederland

Nieuw NL BTW-nummer
NL809777186B01

Nieuw rekeningnummer
IBAN: NL 74 ABNA 0437 0724 01
BIC: ABNANL2A

Vanaf 1 januari 2025 zullen alle creditnota’s de nieuwe administratieve gegevens omvatten van Remeha BV.

Informatie voor leveranciers

Vanaf 1 januari 2025 dienen alle leveranciers offertes, bestelbonnen en facturen gericht te worden aan Remeha BV met onderstaande gegevens (mits enkele uitzonderingen). Uw gekende contactpersonen zullen u hier ook persoonlijk verder over informeren. 

Uitzondering: 
Service Partners werken in onderaanneming van Remeha NV en dienen dus hun prestaties te blijven richten en factureren naar Remeha NV. 

 
Indien de offerte nog openstaat na 1 januari 2025 zal uw contactpersoon afstemming zoeken om de leveranciersgegevens aan te passen naar Remeha BV (indien van toepassing).
Deze orders dienen volgens afspraak geleverd te worden aan Remeha NV.
Openstaande facturen gericht aan Remeha NV zullen door Remeha NV betaald worden volgens afspraak en binnen de gestelde betalingstermijn.

Communicatie

U zal komende periode op diverse momenten per brief, mail alsook via uw accountmanager geïnformeerd worden over deze administratieve wijzigingen.

U kunt meer informatie raadplegen via onze landingspagina en FAQ via Remeha Actueel.
U kunt steeds bij uw accountmanager of intern contactpersoon van ons contact center of order support afdeling terecht met al uw vragen.