FAQ

Ik heb een andere vraag over service na verkoop

Als Remeha Service helpen we je graag zo efficiënt mogelijk verder.  In de onderstaande FAQ (frequently asked questions) kan je een antwoord op de vaakst voorkomende vragen terugvinden.  Aarzel niet om deze door te nemen.  Heb je toch nog een vraag over onze dienst na verkoop, die je niet in deze faq kan terugvinden ?   Neem dan contact met ons op via ons algemeen contactformulier.

Vaak voorkomende vragen

1Mijn verwarmingsketel of airconditioning werkt niet meer, wat nu ?
Klik hier voor onze informatiepagina ivm een defect, via die weg gidsen we je graag verder.
2Ik ben op zoek naar een verwarming airconditioning voor mijn woning, hoe ga ik tewerk ?
Als je op zoek bent naar een nieuwe verwarming of koeling, raadpleeg dan zeker de algemene informatie op deze website over de oplossingen die we in ons gamma hebben. Laat je daarnaast gidsen door onze online warmtewijzer die niet alleen het ideale systeem op basis van een aantal vragen zal bepalen, maar ook de link zal leggen met een installateur in de buurt. Als Remeha kunnen we geen offerte maken voor een nieuwe installatie, dat is de taak van een installateur. Je kan een installateur in de buurt vinden via http://installateur.remeha.be
3Kunnen jullie zorgen voor een éénmalig onderhoud ?
Uiteraard, klik hier om je onderhoud aan te vragen. We ontzorgen je ook helemaal indien je kiest voor een onderhoudscontract maar je kan ook probleemloos, zonder enige extra verplichting, je onderhoudsbeurt online aanvragen. Meer informatie over onderhoud kan je hier terugvinden.
4Welke ketels kunnen jullie onderhouden ?
Als Remeha Service doen we op dit moment enkel onderhoud op gasketels, warmtepompen en hybrides, die vallen binnen ons merkenportfolio.
5Hebben jullie ook een onderhoudscontract formule ?
Jazeker, er zijn verschillende formules die je hier kan bekijken. Je kan ook online intekenen op één van deze contracten. Hou hiervoor alle gegevens van jezelf en je verwarmingsketel bij de hand en klik hier voor het aanvraagformulier.
6Mijn installateur vroeg me of ik een interventie wil aanvragen via jullie website, waar kan ik dit doen ?
Je kan een interventie aanvraag als particulier hier indienen. Weet dat in geval van een interventie die niet onder garantie valt, de aanvrager het factuur voor de interventie automatisch zal ontvangen.
7Ik heb een onderdeel nodig voor mijn bestaande verwarmingsketel, kan ik dat bij jullie bestellen ?
Alle onderdelen zijn bestelbaar via een ruim netwerk aan groothandels, verspreid over heel België. Sommige hebben ook een ontvangstbalie en diensten voor de particulier, anderen werken enkel via het professionele kanaal. Neem een kijkje op onze distributeurslijst of neem contact op met je installateur in de buurt, hij kan je ook altijd helpen aan een onderdeel of herstelling van je verwarmingsketel of airco.
8Voor welke merken doen jullie de dienst na verkoop ?
Als Remeha Service bedienen we de merken Remeha, Oertli, Chappée, Baxi en Brötje. Daarnaast bieden we extra ondersteuning voor het merk De Dietrich, enkel op vraag van onze exclusieve distributeur Van Marcke in België.
9Wat is jullie werkgebied ?
Remeha Service is actief in heel België (Vlaanderen, Brussel en Wallonië). Bent u op zoek naar technische hulp of een interventie voor een systeem in het buiteland ? Neem dan contact op met je lokale distributeur. Je kan een lijst vinden met contactgegevens van alle merken van de BDR Thermea Group via www.bdrthermea.com.
10Kan ik ook voor een De Dietrich verwarmingsketel bij Remeha Service terecht ?
Je kan niet rechtstreeks voor een De Dietrich verwarmingsketel bij ons terecht, elke aanvraag voor een interventie of ondersteuning dient te lopen via Van Marcke. Klik hier voor de service pagina van Van Marcke voor meer informatie.
11Is mijn verwarmingsketel nog in garantie ?
Onze algemene garantiebepalingen zijn steeds van toepassing en kan je hier raadplegen. Niet alleen de installatiedatum is van belang, ook een correcte toepassing, periodiek onderhoud en een professionele installatie zijn van belang om aanspraak te kunnen doen op garantie. Weet dat er ook onderdelen zijn die door gebruik onderheving zijn aan slijtage, deze “slijtdelen” vallen nooit onder garantie indien deze bv. vroegtijdig vervangen moeten worden.
12Ik ben op zoek naar een goede installateur in mijn buurt, kunnen jullie iemand aanraden ?
Via onze installateur zoeker module kan je een installateur in de buurt terugvinden. De installateurs hierop vermeldt plaatsen geregeld onze verwarmingsketels en kunnen zorgen voor een offerte en installatie op maat van uw wensen. Uiteraard is het belangrijk om een goede installateur dicht bij je te hebben, die niet alleen je verwarmingsketel plaatst maar ook nadien kan zorgen voor een goede dienst na verkoop.
13Kunnen jullie mijn verwarmingsketel of airconditioning ook installeren ?
Als Remeha én Remeha Service plaatsen we zelf geen verwarmings- of klimatisatie systemen. Hiervoor heb je een installateur nodig, klik hier om een installateur te vinden in je buurt.
14Ik heb mijn installatie als particulier zelf geplaatst, kunnen jullie mij helpen met opstarten ?
Het is erg belangrijk om een installateur in de buurt onder de arm te nemen die je op z’n minst helpt en gidst bij je gewenste installatie. Hou rekening met de voorschriften en veiligheid, weet dat er ook zaken zijn zoals het aansluiten van gas die enkel door een erkende installateur mogen uitgevoerd worden. Enkel bij een conforme installatie kan door een installateur een aanvraag ingediend worden bij ons als Remeha Service om bv. een indienststelling in te plannen.
15Ik ben op zoek naar een handleiding van mijn installatie, waar kan ik die terugvinden ?
Bij elk systeem worden zowel installatie- en gebruikershandleidingen meegeleverd. Kan je deze niet meer terugvinden ? Raadpleeg dan je productpagina op onze website of kijk op ons handleidingen archief via http://manual.remeha.be. Weet dat het wettelijk verplicht is om de handleidingen van bv. Een verwarmingsinstallatie altijd binnen handbereik te houden van de installatie, zodat deze steeds ter beschikking zijn ter plaatse, wanneer bv. Een service technieker of installateur deze nodig heeft.
16Waar kan ik terecht met een vraag over mijn ontvangen factuur ?
Heb je een vraag over je factuur die je ontving digitaal via e-mail of per brief via de post ? Stuur dan een bericht naar service@remeha.be en vermeldt het factuurnummer zeker in het subject van je e-mail. Een medewerker van Remeha Service zal je dan zo spoedig mogelijk beantwoorden.
17Ik heb interesse om actief te worden in de verwarmingswereld als professional, waar kan ik starten ?
Wens je als professionele technieker of installateur aan de slag in de verarmingssector ? Neem dan zeker contact op meteen opleidingcentrum (zoals bv. Syntra) in jou buurt. Zij bieden basis- en geavanceerde cursussen aan tot verwarmingstechnieker. Weet dat alles start met een goede basis over de kennis van hydraulica en hoe een verwarmingsyssteem precies werkt. Met deze basis onder de knie kan je je verder specialiseren in bepaalde energievormen of specialisaties zoals gas, stookoliek, warmtepompen, airconditioning (koeltechnieker),... Weet dat het een erg boeiende sector is die volop werkzekerheid en toekomstperspectief biedt. We zullen ons immers altijd moeten kunnen verwarmen of verkoelen in de toekomst, zowel thuis als op het werk of tijdens een ontspanning. Indien gewenst kan ook een jobconsulent jou verder op weg helpen naar een job die perfect bij je past.
18Hebben jullie vactures ? Ik wil graag bij Remeha komen werken.
Als Remeha én Remeha Service zijn we steeds op zoek naar goede techniekers, technisch geschoold personeel en andere medewerkers om onze organisatie mee te doen groeien. Neem voor de huidige vacatures een kijkje op onze vacaturepagina via http://vacature.remeha.be. Maak gebruik van deze stappen om je aanvraag in te dienen en wie weet… mogen we je binnenkort bij Remeha verwelkomen als nieuwe collega.
19Ik heb een technische vraag over mijn huidige of toekomstige installatie, waar kan ik hiervoor terecht ?
Voor elke technische vraag ivm verwarming, koeling en het maken van sanitair warm water, neem je best contact op met een installateur in jou buurt. Deze professionals hebben vaak jarenlang ervaring in het voorzien van comfort voor huishoudelijke én commerciële klanten en kunnen jou het beste gidsen naar het juiste systeem of over hoe we jouw installatie nog kunnen verbeteren. Als fabrikant kunnen we jou het beste gidsen via onze website naar het ideale product en de beste installateur, nadien zal elke installateur jou verder bijstaan en begeleiden voor een oplossing op maat of over hoe een systeem het beste voor jou kan werken.
20Kan ik ook telefonisch een interventie bij jullie aanvragen ?
Interventie aanvragen (jouw aanvraag om een technieker van Remeha thuis te ontvangen, in samenspraak met jouw installateur) worden enkel via ons uniek interventie aanvraag formulier ontvangen. Enkel op deze manier is elke aanvraag compleet en foutloos, en kunnen we zo spoedig mogelijk een technieker inplannen om bij je langs te komen. Klik hier om als particulier een interventie aan te vragen.
21Wat gebeurt er precies na mijn interventie aanvraag ?
Zodra je een interventie aanvraag hebt ingediend, komt deze terecht bij onze afdeling planning van Remeha Service. Samen met onze technische binnendienst wordt je situatie beoordeeld en ingeschat wat er nodig is om jou probleem te verhelpen. Indien we vanop afstand hiermee kunnen assisteren om het probleem te verhelpen nemen we zo spoedig contact met je op. Is effectief een interventie van onze technische dienst noodzakelijk, dan neemt onze dienst planning jouw aanvraag ten harte en zal samen met jou een afspraak ingeboekt worden. Hierbij wordt er rekening gehouden met de ideale beschikbare technieker, in jouw regio. Indien er wisselstukken nodig zijn worden deze via onze dienst logistiek zo spoedig mogelijk naar onze technieker verzonden, indien deze de benodigde wisselstukken niet reeds op voorraad heeft in de camionette. Onze planner geeft steeds een ruime indicatie van wanneer onze technieker op de dag van de interventie op de planning staat. Een exact uur meegeven is echter onmogelijk. Als verwittiging van z’n komst krijg je wel ongeveer 30 minuten op voorhand een extra SMS’je (indien we jouw GSM nummer hebben ontvangen) om te verwittigen dat de technieker spoedig aankomt. Na elke interventie geeft de technieker te plaatse ook de nodige uitleg mee over wat er precies gebeurd is op je installatie en/of wat er nog dient te gebeuren door bv. Jouw installateur om het probleem definitief te verhelpen. Alle informatie over de opdracht en de geboden herstelling / oplossing wordt verwerkt in een interventierapport dat op aanvraag digitaal naar zowel jou als je installateur verzonden wordt. Dankzij dit rapport hebben we ook alle informatie in de toekomst bij de hand, mocht er een herhaalinterventie later nodig zijn.
22Hoe en wanneer moet ik voor een interventie van een technieker betalen ?
Indien onze interventie valt onder garantie dan is deze kostenloos. Uiteraard dient er rekening gehouden te worden met de geldende garantietermijn én voorwaarden zoals beschreven in onze garantiebepalingen en andere geldende voorschriften. Indien de oorzaak van een defect niet ligt bij de verwarmingsketel maar veroorzaakt wordt door bv. de installatie op zich, is de garantie van ons als fabrikant ook niet van toepassing. Indien een interventie betaald dient te worden volgt na onze interventie een factuur per e-mail of via de post, waarna je deze binnen de betaaltermijn dient over te maken.
23Jullie technieker komt bij me langs, hoe weet ik wanneer hij precies bij me is ?
Onze dienst planning geeft steeds een ruime indicatie binnen welk tijdsbestek verwacht wordt dat de technieker bij je zal aankomen. Echter is dit tijdslot ruim (bv. “voormiddag” of “namiddag”) daar er vaak meerdere interventies per dag plaatsvinden en een onvoorziene omstandigheid of verkeersdrukte kan zorgen voor een vertraging. Als extra service ontvang je, indien je je GSM nummer hebt meegedeeld, ongeveer 30 minuten op voorhand een SMS bericht om de komst van onze technieker aan te kondigen. Ook in de late namiddag zijn interventies mogelijk. Mocht onze interventie wegens extreme en onvoorziene omstandigheden toch niet kunnen doorgaan, dan neemt onze dienst planning contact met je op om een nieuwe afspraak in te boeken.
24Via welke weg kan ik een reeds geplande interventie wijzigen ?
Een reeds geplande interventie wijzigen is zeker nog mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze dienst planning via 078/15 11 35 of stuur een e-mail naar service@remeha.be en vermeldt in de onderwerpregel duidelijk je naam, plaats en datum in de planning. Stel je gewenste vraag in de body van uw e-mail. Wij bevestigen dan zo spoedig mogelijk de wijziging.
25Kan ik jullie 24/7, dus ook in het weekend bereiken ?
Tijdens de kantooruren (8 tot 17u) is ons team voor telefonische én digitale hulp steeds beschikbaar. Buiten de kantooruren kan je nog steeds bij ons terecht en zullen we in functie van de dringendheid én beschikbaarheid zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Zoals steeds geldt dat je best altijd (en zeker bij dringende gevallen) je installateur contacteert. Hij is het meest nabij en kan je vaak het snelst voorthelpen. Neem je een sterke gasgeur waar ? Neem dan geen risicos, verlaat het gebouw, verwittig je buren en contacteer meteen je gasleverancier.
26Mijn woning is ouder dan 10 naar, kan ik genieten van een verlaagd BTW tarief van 6% voor elke interventie ?
Wanneer u van plan bent uw woning te renoveren dat bestemd is voor privéwoning, kan u genieten van een verlaagd BTW-tarief van 6 %. Via deze link kan u het attest voor de aanvraag ouderdom woning invullen. Gelieve dit formulier zo goed en correct mogelijk in te vullen en te bezorgen aan Remeha Service. OPGELET: Voor alle attesten buiten de "privéwoning", gelieve contact op te nemen met Remeha Service via service@remeha.be