De juiste warmtepomp kiezen? Volg deze 3 stappen
april 15, 2020
Remeha zet met Diva stap naar airco voor een totale klimaatbeheersing in de woning
april 9, 2021
Toon alle

Remeha vernieuwt organisatiestructuur in functie van de markt

 

Yves Vanpoucke sturende kracht als nieuwe Commercial Director bij Remeha België

Wommelgem – Om nog beter in te spelen op de veranderende markt en de huidige en toekomstige energietransitie, heeft Remeha België zijn werkingsstructuur aangepast en Yves Vanpoucke als Commercial Director aangetrokken. Vanpoucke zal als nieuw hoofd van de Belgische salesorganisatie volop de kaart van services trekken. Zowel voor de groothandel, installateur, projectontwikkelaar als voor de consument. Daarnaast zal er ook als één Benelux organisatie intenser worden samengewerkt met Remeha Nederland.

 

 

Remeha is een belangrijke en vooruitstrevende speler in de sector, met goede oplossingen voor elkeverwarmingsvraag, een interessant distributienetwerk en sterke services. Binnen een markt in serieuze verandering, willen we nog meer inzetten op deze belangrijke pijlers. Ik zet dan ook met plezier mijn schouders onder de verdere uitbouw van Remeha in België”, aldus Yves Vanpoucke.

Yves Vanpoucke heeft meer dan 20 jaar ervaring in de HVAC-sector. Dankzij de verschillende operationele en strategische rollen die hij zowel nationaal als internationaal vervulde bij groothandels, fabrikanten, installatiebedrijven en energiespecialisten, is Yves perfect geplaatst om  Remeha’s imago van betrouwbare partner verder uit te bouwen.

Veranderende markt

Vroeger was de markt traditioneel onderverdeeld in vier segmenten: projecten, residentieel, nieuwbouw en renovatie met in elk segment specifieke installateurs. Vandaag is dat onderscheid minder afgelijnd. Yves Vanpoucke: “We evolueren naar totaaloplossingen waarbij er voor elk gebouw of woonunit wordt gestreefd  naar een optimaal binnenklimaat. Als fabrikant willen we dan ook evolueren naar een servicegeoriënteerde organisatie dat aan elke klant de juiste diensten aanbiedt. Op het einde van de rit is dienstverlening immers nog altijd het naamkaartje van elke onderneming.”

Servicemanager

Om die dienstverlening en het overkoepelende plaatje niet uit het oog te verliezen, zal nieuwkomer Steven Lauryssen de rol vanservicemanager op zich nemen. Na zijn studies IT en Industrieel ingenieur Electromechanica ging hij aan de slag bij Hansen Industrial Transmissions. De voorbije vier jaar was hij daar servicemanager. Voor Steven draait service rond twee belangrijke principes: het leveren van kwaliteit en klantbeleving. “En als servicemanager wil ik deze klantenervaring keer op keer maximaliseren.  Bedien je klanten zoals je zelf wenst bediend te worden. Dat is mijn drijfveer!”, aldus Steven Lauryssen.

 

Segment Commercial & New Build

Remeha kiest daarnaast ook voor een andere segmentatie-strategie. Zo wordt Carlos Meire als segment manager Commercial & New Build verantwoordelijk voor grootvermogen en nieuwbouw. Met 26 jaar ervaring, waarvan reeds 10 jaar bij Remeha, heeft hij al heel wat zien bewegen in de HVAC – wereld. Carlos: “ Tot op vandaag is de relatie tussen de ontwerper, installateur, eindklant en fabrikant van groot belang. Advies op maat zal voor Remeha Commercial prioriteit zijn. En dankzij ons breed portfolio kunnen we dan ook perfect inspelen op de noden van de markt.”

 

De komende jaren zal het Klimaatplan 2021 – 2030 een grote impact hebben op hetgeen wat we op vandaag realiseren. Carlos: “Dankzij het Klimaatplan komen er nieuwe mogelijkheden, zo zullen we naast nieuwbouw ook bij renovaties meer en meer gaan kiezen voor gasarme oplossingen. We zijn klaar voor de toekomst”. Remeha zal ook haar huidig digitale platform blijven laten aangroeien naarmate de trend evolueert in de markt. “Daarin moeten we scherp blijven, investeren in het digitale geeft ons garanties voor onze eigen toekomst en onze aankomende nieuwe generatie.” aldus Carlos.

Segment Residential & Wholesale

Rein Cattoir is aan de slag als segment manager Residential and Wholesale. Hij heeft 28 jaar ervaring in de HVAC-sector. Hij staat in voor de verkoop via de installateur, de communicatie met de particulier en focust ook op de relatie met de groothandel. Rein Cattoir: “We gaan hen begeleiden met onder meer uitgebreide berekeningen, offertetools voor de installateur, een digitale warmtepompwijzer en een snelle en sterke logistieke keten voor de groothandel.”

 

Met Vanpoucke aan het hoofd, de nauwe samenwerking met Nederland en een nieuw gesegmenteerde structuur die focust op dienstverlening, positioneert Remeha Belgium zich nog meer als een betrouwbare adviseur. Eén die zo dicht mogelijk bij de klant en de partner staat.