Waterkwaliteit

De waterkwaliteit in uw installatie

Remeha ondersteunt u bij de optimalisatie van iedere installatie* en dit eveneens in de analyse van het installatiewater. Als service voorziet Remeha standaard bij de inbedrijfstelling een waterstaalname van de installatie. Deze gebeurt door een technieker van de Remeha service afdeling en dit van zowel het systeemwater als het vulwater.

Deze service wordt uitgevoerd om u inzicht te geven in de waterkwaliteit van de installatie en u tevens als professional te ondersteunen in de optimalisatie van het verwarmingssysteem.

De kwaliteit van het installatiewater is uitermate belangrijk en bepalend voor de levensduur en energie-efficiëntie. De hardheid en de zuurtegraad van het installatiewater hebben een invloed, deze kunnen door respectievelijk kalk- en corrosievorming de  installatie ernstig schaden.

De waterstalen worden door een erkend onafhankelijk labo geanalyseerd en vergeleken met de vooropgestelde richtwaarden uit de  waterkwaliteitsvoorschrift van Remeha. Na analyse verkrijgt u automatisch een verslag met de stand van zaken van het huidige  systeem- en vulwater ten aanzien van de richtwaarden. Dit analyseverslag betreft echter een momentopname en biedt geen garantie voor verdere evolutie, parameters kunnen in de tijd veranderen.

Om een optimale werking van de installatie te waarborgen, benadrukt Remeha dat het belangrijk is om de evolutie van de waterkwaliteit nauw op te volgen door met gepaste regelmaat een wateranalyse te laten uitvoeren door een erkend labo en daarbij de nodige stappen te ondernemen indien afwijkingen optreden.

Enkel op deze manier kan de energie-efficiëntie en de levensduur van het verwarmingssysteem gegarandeerd worden.

Informatie nodig over waterkwaliteit?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Remeha Service afdeling via service@remeha.be of via het nummer +32 (0)78 15 11 34.

* Bestaande uit: Quinta Ace, Gas 210 ECO PRO, ELW, Gas HP, Gas 220 Ace, Gas 310 ECO PRO en Gas 610 ECO PRO.