COVID-19 preventiemaatregelen

De gezondheid van onze klanten, leveranciers, partners en personeel is voor Remeha én haar moederfirma BDR Thermea erg belangrijk. Door de komst van het Coronavirus nemen we dan ook enkele maatregelen om optimale bereikbaarheid van onze diensten en beschikbaarheid van onze producten én wisselstukken te kunnen blijven garanderen, en dit op een veilige en betrouwbare manier.

We doen er alles aan om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn én te blijven, onder welke omstandigheden dan ook. Uiteraard vraagt dit een aantal aanpassingen die invloed kunnen hebben op onze dienstverlening. Hieronder kan je het antwoord terugvinden op de vaakst voorkomende vragen.

Heb jij nood aan meer informatie? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen. Samen kunnen we dit virus beslist overwinnen.

Zorg voor elkaar en warme groeten,
Remeha.

Algemeen Corona

1Ik heb een algemene vraag over Corona.

Voor al jouw vragen betreffende Corona; zoals ziektebeeld, risicogebieden, …

Surf naar https://www.info-coronavirus.be/nl/

Sales en Sales Support

1Is mijn vertegenwoordiger bereikbaar?

Alle vertegenwoordigers zijn telefonisch of per mail bereikbaar.

Wanneer je vertegenwoordiger niet bereikbaar is, neem dan contact op met onze interne dienst Sales Support. Zij zijn jouw interne aanspreekpunt naast jouw vertegenwoordiger en zullen je bijstaan bij al je vragen.

Neem contact op via sales@remeha.be of via het nummer +32 3 286 85 56.

2Gaat mijn afspraak met mijn vertegenwoordiger nog door?

Om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan en besmettingen te vermijden zijn alle klantenbezoeken tot en met 3 april geannuleerd.

Je vertegenwoordiger blijft natuurlijk telefonisch, per videochat en per mail bereikbaar om jou als klant te voorzien van alle informatie over producten, prijzen, projecten, …

Hartelijk dank voor jouw begrip.

3Mijn vertegenwoordiger is niet bereikbaar. Wat nu?

Wanneer jouw vertegenwoordiger niet beschikbaar is, neem dan contact op met onze interne dienst Sales Support. Zij zijn jouw interne aanspreekpunt naast jouw vertegenwoordiger en zullen je bijstaan bij al je vragen.

Neem contact op via sales@remeha.be of via het nummer +32 3 286 85 56.

4Ik heb een vraag over mijn offerte (aanvraag), kan ik hiervoor nog terecht?

Je kunt nog steeds met al jouw vragen terecht bij je vertegenwoordiger of Sales Support. Zij blijven operationeel, enkel zullen er geen klantenbezoeken meer doorgaan tot en met 3 april. Dit om de verspreiding van het corona virus tegen te gaan.

Neem contact op met je vertegenwoordiger via sales@remeha.be of via het nummer +32 3 286 85 56.

Marketing

1Kan ik nog steeds terecht bij marketing met een vraag over actie, belettering, … ?

Onze marketingafdeling is operationeel en biedt je ondersteuning vanop afstand. Alle digitale tools zijn beschikbaar. Acties voor de consument zowel als voor de professional, blijven actief. Heb je vragen? marketing voorziet je graag van een antwoord.

Neem contact op via marketing@remeha.be of via het nummer +32 3 286 85 50.

Product Support

1Is de productafdeling nog bereikbaar voor vragen inzake berekeningen, EPB en dergelijke?
Onze productafdeling voor product support en advies is operationeel en voorziet je graag van een antwoord inzake productinformatie of berekeningen, dit per mail of telefonisch.

Neem contact op via sales@remeha.be of via het nummer +32 3 286 85 56.

Training

1Ik ben ingeschreven voor een training, gaat deze nog door?

Al onze trainingen zijn tot nader order geannuleerd.

Wanneer het training programma terug wordt opgestart, zal je hierover geïnformeerd worden. Heb je in tussentijd vragen? Mail naar training@remeha.be

Bestellingen, wisselstukken en levering

1Ik heb een bestelling geplaatst. Wordt deze nog verwerkt en geleverd?

Onze dienst Customer Support en logistieke afdeling zijn operationeel. Je bestelling wordt verwerkt en je wordt hiervan op de hoogte gebracht wanneer deze geleverd zal worden.

Neem contact op via customersupport@remeha.be of via het nummer +32 (0)3 230 71 06.

2Ik heb informatie over een wisselstuk nodig. Word ik nog verder geholpen?

Onze dienst Customer Support is operationeel. Zij staan je graag te woord bij je vragen.

Daarnaast zijn onze online tools ook beschikbaar. Op die manier kan je ook snel een antwoord vinden op je vragen.

Spare Parts Tool

https://parts.remeha.be/

Code Search Tool

https://remeha.be/nl/pro/productinformatie-zoeken/

Neem contact op via customersupport@remeha.be of via het nummer +32 (0)3 230 71 06.

3Ik heb een wisselstuk onder garantie via de zone besteld. Wordt dit geleverd?

Onze dienst Customer Support en logistieke afdeling zijn operationeel. Je bestelling wordt verwerkt en je wordt hiervan op de hoogte gebracht wanneer deze geleverd zal worden.

Neem contact op via customersupport@remeha.be of via het nummer +32 (0)3 230 71 06.

4Leveringen en afhalingen van producten, accessoires en wisselstukken, ... Is deze regeling aangepast?

Onze magazijnen bij Fiege en bij Remeha in Wommelgem blijven operationeel. Leveringen gaan door zoals gepland. Afhalingen zijn af te halen via de Remeha Cubee (op parking te Wommelgem) en niet via de afhaalbalie.

Neem contact op via customersupport@remeha.be of via het nummer +32 (0)3 230 71 06.

5Ik heb een bestelling (gadget, documentatie, kledij, ...) gedaan in de Remeha Zone, wordt dit nog geleverd?

Alle bestellingen die je doet op de Remeha Zone worden verwerkt en zoals normaal verstuurd op dinsdag en donderdag. Je zal steeds je bestelling binnen de 2-3 dagen ontvangen.

Vragen? Neem contact op via sales@remeha.be of via het nummer +32 (0)3 286 85 56.

Dienst-na-verkoop

1Ik heb een geplande interventie staan. Gaat deze nog door?

Alle dringende interventies (aanvragen waar geen verwarming of warm water is) worden uitgevoerd. Onze techniekers en technische helpdesk zijn operationeel.

Wij vragen je om de voorwaarden (hieronder) te raadplegen. Indien je ziektesymptomen hebt zoals hoesten en koorts of indien je afgelopen maanden in een risicogebied bent geweest, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen. Enkel zo kunnen wij samen de gezondheid van onze medewerkers en klanten waarborgen. Hartelijk dank voor jouw begrip.

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

2Mijn ketel is defect/ in panne. Kan er nog een technieker langskomen?

De interne dienst Technical Support is operationeel en telefonisch bereikbaar. Zij staan je graag bij om samen tot een oplossing te komen.

Indien het probleem niet telefonisch verholpen kan worden, bestaat de mogelijkheid om een interventie in te plannen door een van onze techniekers. Alle dringende interventies (aanvragen waar geen verwarming of warm water is) worden uitgevoerd.

Wij vragen je om de voorwaarden (hieronder) te raadplegen. Indien je ziektesymptomen hebt zoals hoesten en koorts of indien je afgelopen maanden in een risicogebied bent geweest, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen. Enkel zo kunnen wij samen de gezondheid van onze medewerkers en klanten waarborgen. Hartelijk dank voor jouw begrip.

Interventie aanvragen: https://remeha.be/nl/service/interventie-aanvragen/

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

3Mijn ketel geeft een foutmelding. Kan ik nog technische ondersteuning krijgen?

De interne dienst Technical Support is operationeel en telefonisch bereikbaar. Zij staan je graag bij om samen tot een oplossing te komen.

Indien het probleem niet telefonisch verholpen kan worden, bestaat de mogelijkheid om een interventie in te plannen door een van onze techniekers. Alle dringende interventies (aanvragen waar geen verwarming of warm water is) worden uitgevoerd.

Wij vragen je om de voorwaarden (hieronder) te raadplegen. Indien je ziektesymptomen hebt zoals hoesten en koorts of indien je afgelopen maanden in een risicogebied bent geweest, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen. Enkel zo kunnen wij samen de gezondheid van onze medewerkers en klanten waarborgen. Hartelijk dank voor jouw begrip.

Interventie aanvragen: https://remeha.be/nl/service/interventie-aanvragen/

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

4Ik ben ziek maar mijn verwarming is defect. Wat nu?

Om de gezondheid van onze klanten en onze medewerkers te garanderen kunnen interventies niet doorgaan of ingepland worden wanneer er sprake is van ziekte of onzekerheid omtrent jouw gezondheid. Wij rekenen op je begrip om zo samen de strijd tegen Corona aan te gaan.

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

5Is de technische dienst telefonisch bereikbaar voor mijn technische vragen?

De interne dienst Technical Support is operationeel en telefonisch bereikbaar. Zij staan je graag bij om samen tot een oplossing te komen.

Indien het probleem niet telefonisch verholpen kan worden, bestaat de mogelijkheid om een interventie in te plannen door een van onze techniekers. Alle dringende interventies (aanvragen waar geen verwarming of warm water is) worden uitgevoerd.

Wij vragen je om de voorwaarden (hieronder) te raadplegen. Indien je ziektesymptomen hebt zoals hoesten en koorts of indien je afgelopen maanden in een risicogebied bent geweest, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen. Enkel zo kunnen wij samen de gezondheid van onze medewerkers en klanten waarborgen. Hartelijk dank voor jouw begrip.

Interventie aanvragen: https://remeha.be/nl/service/interventie-aanvragen/

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

6Wat zijn de voorwaarden om een interventie in te plannen of te laten doorgaan in tijden van Corona?

De dienst Planning van dienst-na-verkoop is operationeel en doet het mogelijke om de interventie zo snel mogelijk in te plannen indien je niet over verwarming en warm water beschikt. Alle andere niet dringende aanvragen zoals onderhouden zullen uitgesteld worden tot nader order.

Vooraleer een interventie ingepland wordt, zal de planning je enkele vragen stellen om de gezondheid van onze techniekers te waarborgen en om verspreiding van het Coronavirus te beperken.

  • Heb je symptomen zoals hoesten, koorts,...?
  • Heeft iemand in jouw gezin of directe omgeving ziektesymptomen?
  • Ben je de afgelopen maanden in een risicogebied geweest?
  • ...

Daarbij is onze technieker gemachtigd om een interventie niet uit te voeren indien zij de situatie niet veilig achten inzake verspreiding van Corona. Graag jouw begrip hiervoor.

Gelieve tijdens de interventie volgende zaken in acht te nemen om je eigen gezondheid en die van onze technieker te garanderen.

  • Geef voor de interventie door indien je ziek bent of niet zeker bent over je gezondheid.
  • Hou tijdens de interventie minimaal 1 meter afstand en schud zeker geen handen.
  • De algemene hygiëne maatregelen gelden ten allen tijden.
  • Onze technieker zal de klant niet vragen zijn werkorder te ondertekenen op zijn PDA.

Vragen? Neem contact op via service@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 35.

7Er staat voor mijn verwarmingstoestel een onderhoud gepland. Gaat deze afspraak nog door?

De dienst Onderhoud is bereikbaar voor al jouw vragen. Echter informeren wij je dat alle niet dringende aanvragen, zoals onderhoud, worden uitgesteld tot nader order.

Vragen? Neem contact op via contracts@remeha.be of via het nummer +32 (0) 78 15 11 36.

Boekhouding

1Kan ik voor een vraag over mijn factuur en betaling nog bij de boekhouding terecht?
Onze boekhouding is operationeel en je kunt hen per mail bereiken via accounting@remeha.be.

Vacatures en sollicitaties

1Ik heb een sollicitatiegesprek komende weken. Gaat deze afspraak door?

Om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan en besmettingen te vermijden, zijn alle sollicitatiegesprekken geannuleerd tot nader order.

Human Resources blijft natuurlijk telefonisch en per mail via celine.devroey@remeha.be bereikbaar.

Hartelijk dank voor jouw begrip.

2Ik wil graag solliciteren voor een openstaande vacature. Hoe pak ik dit aan in tijden van Corona?

Om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan en besmettingen te vermijden, zijn fysieke sollicitatiegesprekken geannuleerd tot nader order.

Uiteraard blijft Human Resources telefonisch en per mail via celine.devroey@remeha.be bereikbaar. Aarzel niet om ook uw vrije sollicitatie naar ons te richten, via een digitale weg nemen we dan contact met u op voor een gesprek vanop afstand.

Hartelijk dank voor jouw begrip.

Installateur en groothandel

1Kan ik nog terecht bij een installateur voor een installatie voor een nieuw Remeha product, controle of herstelling van mijn verwarmingsketel?

De Remeha producten, verwarmingsketels en wisselstukken, blijven beschikbaar voor de installateurs en groothandels. Verschillende installateurs nemen uiteraard extra maatregelen om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen en zullen niet dringende oproepen mogelijks uitstellen naar een latere datum.

Het beste neem je rechtstreeks contact op met jouw installateur in de buurt, alle contactgegevens kan je terugvinden via http://installateur.remeha.be.

2Kan ik als professional of consument nog bij een groothandel verdeelpunt terecht in tijde van Corona?

De Remeha producten, verwarmingsketels en wisselstukken, blijven beschikbaar voor de installateurs en groothandels. Verschillende groothandels én hun filialen nemen uiteraard extra maatregelen om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen kunnen (deels) verplicht worden om hun activiteiten te staken.

Het beste neem je als installateur rechtstreeks contact op met jouw groothandel filiaal in de buurt, alle contactgegevens kan je terugvinden via http://distribiteur.remeha.be.

Overig

1Ik heb geen antwoord gevonden op mijn vraag …
Indien bovenstaande overzicht je niet het gepaste antwoord heeft gegeven. Neem dan contact op met Remeha per mail via info@remeha.be of op het nummer +32 3 230 71 06.