Remeha Service tot uw dienst
september 27, 2016
Remeha gaat voor sport
september 27, 2016

Remeha engageert zich

In het klimaatakkoord van Parijs van 2015 hebben 195 landen zich geëngageerd met concrete doelstellingen. Voor de EU betekent dit tegen 2030 40% minder CO2-uitstoot (ten opzichte van 1990) en tegen 2050 zelfs 80 of 95% minder CO2-uitstoot. De helft van de Belgen heeft er geen vertrouwen in dat ons land deze norm haalt, maar desondanks wil 45% er toch zelf iets aan doen. Dat blijkt uit onderzoek dat het onafhankelijk onderzoeksbureau iVox bij duizend Belgen liet uitvoeren in opdracht van Remeha.

Remeha hecht als verwarmingsfabrikant veel waarde aan duurzame, efficiënte en mileuvriendelijke ontwikkelingen die bijdragen aan ieders toekomst. Als toonaangevende fabrikant in innovaties voor verwarming en warmwateroplossingen neemt Remeha dan ook haar verantwoordelijkheid op niveau van maatschappij,  milieu en product.

Bij elk product wordt steeds aandachtig naar verscheidene technologieën en oplossingen gekeken met een grote focus op energiebesparing en CO2 reductie, wat vaak een directe invloed heeft op ieders energiefactuur. Daarnaast ligt de nadruk ook op klimaatneutraal produceren, duurzaam inkopen en goede arbeidsomstandigheden.

Remeha wenst de consument bewust te maken in hun keuze voor verwarmingsoplossingen met focus op hernieuwbaarheid en duurzaamheid. Remeha draagt als een van de enige verwarmingsfabrikanten bij in de zoektocht naar de meest efficiënte oplossingen voor de toekomst.

Mensen bewustmaken dat er een concreet plan van aanpak nodig is en dat Remeha hiermee aan de kar trekt. Daarom organiseert Remeha allerhande activiteiten om duidelijk te maken wat nodig is om deze groene toekomst te garanderen. De klimaat enquête en het klimaatdebat van juni 2016 zijn hier een mooie voorbeelden van, zo'n 1.300.000 mensen werden met de berichtgeving bereikt en hebben een glimp mogen opvangen van de initiatieven die Remeha neemt om zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid mee op te nemen.